Jak otworzyć butik? Własny butik internetowy na dwa sposoby

Kategoria:    

Ubrania online

   Komentarze: 0
Jak otworzyć butik? Własny butik internetowy na dwa sposoby

Uwielbiasz modę i chcesz na niej zarabiać online? To prostsze, niż Ci się wydaje. Istnieją łatwe i legalne sposoby, by rozpocząć przygodę ze sprzedażą ubrań przez internet. Poznaj dwa z nich i dowiedz się, jak otworzyć własny butik internetowy tanim kosztem.

Butik z odzieżą damską w niepewnych czasach

Sytuacja związana z pandemią udowadnia, że żyjemy w nieprzewidywalnych czasach. Wiele sklepów z branży odzieżowej musiało przenieść się do internetu. Z danych udostępnionych przez platformę Shoper wynika, że już w marcu 2020 r. zainteresowanie otwarciem sklepu online wzrosło o połowę w porównaniu do roku poprzedniego1.

Z raportu „E-commerce w Polsce 2020” opracowanego przez Gemius dla e-Commerce Polska dowiadujemy się, że w Polsce jest ponad 28 mln internautów. Aż 73% z nich dokonało w przeszłości zakupów online2. To pokazuje, że trend zakupów internetowych w Polsce jest silny, a potencjalnych klientów – bardzo wielu.

  • 1. Źródło: Dreamcommerce S.A. Raport „Handel vs koronawirus: Jak sprzedaż przeniosła się do internetu”.
  • 2 Źródło: Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska”

Korzyści prowadzenia butiku internetowego

Sprzedaż ubrań online daje przewagę nad stacjonarnymi sklepami w razie lockdownu. Nie wymaga wynajmu lokalu, a sklep internetowy może być otwarty 24 godziny na dobę i możesz go prowadzić nawet samodzielnie. Co więcej, jego otwarcie wiąże się zwykle z niższym ryzykiem, niż w przypadku sklepu stacjonarnego.

Najważniejszą zaletą butiku internetowego jest jednak to, że nie wymaga dużych nakładów na starcie. Swoje pierwsze kroki w tym biznesie można zrobić nawet bez ponoszenia kosztów. Jak to zrobić? Podpowiadamy w dalszej części artykułu.

Skąd brać ubrania do butiku?

W zależności od tego, jaki charakter ma mieć Twój butik, jest kilka możliwości. Możesz sprzedawać własny asortyment, sprowadzać zaopatrzenie z hurtowni odzieżowych lub kupować towar bezpośrednio od producenta.

W ostatnim czasie rośnie też popularność hurtowni dropshippingowych. Taki model sprzedaży umożliwia prowadzenie sklepu internetowego bez własnego magazynu i konieczności wcześniejszego zakupu towaru. W dropshippingu za towar płacisz dopiero gdy Twój klient złoży zamówienie. Taki model minimalizuje ryzyko i koszty.

Jak tanim kosztem uruchomić własny butik internetowy? Dwa sposoby

Jeśli masz już towar oraz pomysł na sklep, pora pomyśleć o własnej witrynie internetowej. Strona sprzedażowa to bezpieczniejsze i bardziej wiarygodne rozwiązanie niż media społecznościowe. Stworzenie własnej platformy www wymaga jednak szerokiej wiedzy i dużych nakładów finansowych. Są jednak sposoby, umożliwiające stworzenie własnego butiku online za darmo lub bardzo niskim kosztem.

Sposób 1: Pierwsze kroki jako butik online

Chcesz uruchomić butik i sprawdzić potencjał swojego towaru? A może masz sklep stacjonarny, ale chcesz równocześnie sprzedawać online? Możesz to zrobić, nie płacąc za koszty utrzymania strony. Wystarczy, że zarejestrujesz konto sprzedawcy na Butik.pl.

Bezpłatne konto umożliwia stworzenie własnego butiku w atrakcyjnej domenie TwojaNazwa.Butik.pl. Nie musisz martwić się o kwestie techniczne i usługi marketingowe. Sprzedaż w ramach butikowego marketplace umożliwia dotarcie do blisko 2 mln potencjalnych klientów. Wystarczy, że odpowiednio zaprezentujesz swoją ofertę.

Co więcej, nie ponosisz żadnych kosztów na start. W systemie obowiązuje rozliczenie prowizyjne, co oznacza, że płacisz tylko wtedy, gdy sprzedajesz, a więc gdy sama zarabiasz.

Sposób 2: Polecaj i sprzedawaj

Masz duże zasięgi w mediach społecznościowych? Możesz to wykorzystać, rekomendując wybrane produkty Twoim fanom. Zarejestruj się jako Influencer i tworząc jedno z kont dedykowanych Influencerom:

- konto „Polecaj” – gdy nie masz swoich produktów i chcesz zarabiać jedynie na rekomendacjach odzieży innych butików,

- konto „Polecaj i sprzedawaj” – gdy chcesz sprzedawać własne produkty oraz polecać odzież z innych butików.

Wybierając konto „Polecaj i sprzedawaj” niskim kosztem utworzysz własną stronę sprzedażową w atrakcyjnej domenie. Dodatkowo zyskasz dostęp do funkcji dla Influencerów: możliwości nawiązywania współprac z innymi butikami, zarabiania na polecaniu produktów oraz promowaniu swoich stylizacji na Butik.pl.

Własny butik online – czy trzeba mieć firmę?

Polskie prawo dopuszcza sprzedaż online bez potrzeby zakładania działalności gospodarczej, na zasadzie działalności nierejestrowej. Umożliwia to założenie butiku bez konieczności uiszczania opłat z tytułu ubezpieczenia zdrowotnego i społecznego.

Możliwości sprzedaży w działalności nierejestrowej są jednak ograniczone – z takiej opcji można skorzystać jedynie wtedy, gdy przychód w żadnym miesiącu nie przekracza 50% minimalnego wynagrodzenia brutto. Działalność nierejestrową mogą prowadzić osoby fizyczne, które w ciągu ostatnich 5 lat nie prowadziły działalności gospodarczej lub spółki cywilnej i wykonują usługi nieobjęte koniecznością uzyskania licencji, pozwoleń lub koncesji.

Jeśli jednak myślisz o własnym butiku jako bardziej dochodowym biznesie, powinnaś rozważyć założenie własnej firmy. Najprostszą formą jest założenie jednoosobowej działalności gospodarczej poprzez uzyskanie wpisu do CEIDG.

Share This Post :

Komentarze

* Twoje imię
*Twój e-mail (nie będzie wyświetlany)
   Website: (Site url withhttp://)
* Komentarz: